Інтелект України








Інтелект — один з найдорожчих ресурсів. Щоб пересвідчитися, наскільки цінним у сучасному світі є інтелект, варто переглянути інформацію про галузі економіки, що найбільш динамічно розвиваються: телекомунікації та Інтернет-проекти, фінансова галузь, високотехнологічне виробництво і ринок програмних продуктів. Навіть металургію, нафтопереробну та хімічну промисловість не можна уявити без сучасних технологій, і наукоємність цих галузей невпинно зростає.
Сутність проекту полягає не в насиченні дитини знаннями, а в набутті нею необхідних навичок роботи з інформацією, аналізу, самоконтролю та самооцінки, швидких реакцій, раціональної організації навчальної праці; розвитку пізнавальних процесів - сприйняття, пам’яті, мислення, уяви й уваги; розвитку якостей особистості школяра - цілеспрямованості, працелюбності, наполегливості, сили волі, організованості, охайності тощо.
Програма розроблялася таким чином, щоб урахувати вікові особливості учнів і не лише зберегти, а й збільшити інтерес дітей до навчання. Завдяки міжпредметним зв’язкам, засобам наочності й відеоматеріалам об’єкт вивчення стає більш зрозумілим та цікавим.
До переліку загальношкільних предметів, програма яких спеціально адаптована, уведені нові: предмет «Навчаємося разом», на якому діти розвивають пам’ять за спеціальними методиками, вчаться працювати з інформацією, та предмет «Еврика», на якому учні розвивають творчі, винахідницькі якості, кмітливість, працюють над розв’язанням складних задач. Завдяки тому, що під час розробки й апробації програми проект супроводжували провідні науковці Інституту здоров’я школярів та підлітків Академії медичних наук України, вдалося побудувати програму так, щоб зберігати оптимальний баланс психофізичного стану дитини, не допускаючи, з одного боку, нервового перезбудження, а з іншого — втоми, втрати цікавості. Крім обов’язкових уроків фізичної культури, кілька разів протягом кожного уроку учні беруть участь у музичних паузах з елементами фізичних вправ і танцювальних рухів, роблять вправи для очей, застосовуючи елементи, що сприяють релаксації.
За результатами, які демонструють учні проектних класів, Міністерство освіти і науки України рекомендувало навчально-педагогічний проект «Інтелект України» до подальшого впровадження.

Моя дитина навчається в звичайному класі, але ми б хотіли перейти до проектного. Чому цього не можна зробити? Адміністрація школи нам відмовляє.
Справа в тому, що при  навчанні у проектних класах, використовуються спеціальні прийоми та методики. Якщо Ваша дитина з самого початку разом з іншими учнями не набула певних навичок, навіть індивідуальні заняття з вчителем не дозволять їй комфортно увійти у навчальний процес. За висновками фахівців, які здійснюють медико-психолого-психіатричний супровід проекту, перехід у проектні класи можливий не пізніше початку другої навчальної чверті. Інакше всі переваги навчання у проектному класі будуть нівельовані психологічним станом дитини, яка не зможе повноцінно увійти у навчальний процес і ефективно працювати на уроках нарівні з іншими учнями.


Немає коментарів:

Дописати коментар